fredag 18 september 2009

hushållsnära tjänster

Min älskade J tillbringar hela dagen med att städa vårt hem. Hon gnor och hon fejjar. I förd de snyggaste av kallsipper och med en fokuserad blick far hon över hela lägenheten. Hon blänger på mig när jag försöker göra ett eget litet ingrepp. "Sitt ner och chilla". Vågar inte annat.
På köpet av ett välstädat hem får jag dessutom sällskap och roliga och intressanta samtal.
Tänk att hon skulle växa upp till att bli denna fantastiska människa. Det trodde jag inte första gången jag såg henne och kallade henne för ET. Då var det syster som blängde.
Det skiljer 16 år mellan mig och J och ändå kan det ibland känns som vi är jämngamla. Vet inte om det beror på mig eller på henne. Vem är gammal – vem är ung? Jag väljer att tro att det är en blandning av båda hos oss båda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar